Соціальний педагог - це фахівець з виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю, дорослими, який покликаний створювати сприятливі соціальні, навчально-виховні умови для розвитку і соціалізації особи; це фахівець, який зайнятий у сфері соціально-педагогічної роботи або освітньо-виховної діяльності; він організовує взаємодію освітніх і позашкільних закладів і установ, сім'ї, громадськості з метою створення в соціальному середовищі умов для соціальної адаптації і благополуччя в мікросоціумі дітей і молоді, їх усебічного розвитку.

Відповідно до напрямів діяльності соціального педагога розрізняють такі основні види професійної діяльності :

Організаційно-методична робота

1. Облік учнів пільгових категорій.

2. Визначення методів і форм діагностичної роботи.

3. Визначення методів і форм адаптаційної і корекційно-відновлювальної роботи.

4. Оформлення документів на учнів пільгових категорій.

5. Визначення методів і форм профілактичної роботи.

6. Облік оновлення нормативно-правової бази України відносно професійної діяльності соціального педагога.

7. Облік рекомендацій фахівців інших закладів і установ, пов'язаних з роботою соціального педагога в школі.

8. Ознайомлення і облік новітньої інформації про методи і форми роботи соціального педагога.

9. Розробка власних методичних програм, укладання і публікації напрацьованих теоретичних і практичних матеріалів.

10. Ознайомлення і робота з досвідом колег.

11. Підвищення особистісної і професійної компетентності.

Діагностична робота

Відповідно до наказу МОН від 28.1.06. №864 соціальний педагог, який працює в системі освіти, виконує (окрім інших) ще і діагностичну функцію.Напрями діагностичної роботи соціального педагога :

  • Діагностика певних особистісних рис, які впливають на реакцію при впровадженні освітньо-виховних компонентів.
  • Діагностика особливостей стосунків в сім'ї учнів і вплив цих стосунків на успішність навчання і виховання.
  • Діагностика і фіксація відношення учнів, педагогів, батьків до певних аспектів навчально-виховного процесу.
  • Діагностика і облік учнів, схильних до паління, вживання алкоголю або наркотичних речовин.
  • Фіксація особливостей молодших школярів для конструктивної побудови адаптаційних і корекційних програм.
  • Обстеження житлових умов сімей, де проживають сироти, діти без батьківської опіки.

Консультаційна робота

  • З педагогами - про питання підготовки, організації, реалізації навчально-виховного процесу з урахуванням новітніх педагогічних знань.
  • З батьками - про виховання дитини, про охорону дитинства, нормативно-правову базу (дотримання якої лежить у сфері професійних обов'язків соціального педагога).
  • З учнями - про стосунки з ровесниками, дорослими, про захист своїх прав.
  • З батьками, педагогами - за результатами діагностичної і коректувальної роботи.
  • З нецільовою аудиторією соціального педагога - про співпрацю з підприємствами і організаціями міста.
Кiлькiсть переглядiв: 160